Od 1. jula 2018.  nova pravila Evropske unije  za bolju zaštitu 120 miliona putnika na odmoru

//Od 1. jula 2018.  nova pravila Evropske unije  za bolju zaštitu 120 miliona putnika na odmoru

Od 1. jula 2018.  nova pravila Evropske unije  za bolju zaštitu 120 miliona putnika na odmoru

,,Rezervisati putovanje na internetu je jednostavno, no u slučaju neprilika želite biti sigurni da ste u potpunosti zaštićeni. Nova pravila o putovanjima u paket-aranžmanima sada su prilagođena digitalnom dobu i novim načinima rezervisanja odmora. Putnici će ujedno uživati nova prava i biti dobro zaštićeni u slučaju stečaja putničke agencije. Nova će pravila i putničkim agencijama olakšati prekograničnu ponudu usluga”, izjavila je Vera Jourova, komesarka  za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost polova.

Nova  pravila za potrošače  će imati i druge prednosti. Jedna od prednosti odnosi se na obavezu  preduzeća  da obavijeste putnike nude li paket-aranžman ili povezani putni aranžman te ih uputiti u njihova osnovna prava putem standardiziranih informativnih obrazaca, koji treba da sadrže  jasne informacije o karakteristikama paketa, njegovoj cijeni i svim dodatnim naknadama.

Takođe, preduzeća koja nude paket-aranžmane moraju se osigurati za slučaj nesolventnosti. To jemstvo uključuje vraćanje novca i povratak u domovinu u slučaju stečaja organizatora što se  primjenjuje i na povezane putne aranžmane.

Prema novim pravilima, organizator paket-aranžmana odgovoran je u slučaju neprilika bez obzira na to ko je pružalac usluga putovanja.

Takođe, prema novim pravilima  EU putnici mogu otkazati paket-aranžman iz bilo kojeg razloga uz plaćanje razumne naknade. Putnici mogu besplatno otkazati odmor ako njihovo odredište postane opasno, zbog oružanih sukoba ili elementarnih nepogoda, ili ako se cijena paket-aranžmana poveća za više od 8 % od prvobitne  cijene. Ako se putnici ne mogu vratiti s odmora u previđeno vrijeme,  u slučaju elementarnih nepogoda, osiguran im je smještaj do tri noćenja. Dodatna noćenja pokrivena su u skladu s relevantnim propisima o pravima putnika.

Organizator paket-aranžmana obavezan je i  da pruži pomoć putnicima u nevolji, prije svega informisanjem o zdravstvenim uslugama i konzularnoj pomoći.

Više informacija u Saopštenju Komisije ovdje  

Tekst Direktive o paket aranžmanima i povezanim  putnim aranžmanima  mozete pogledati ovdje .

 

 

2018-07-10T12:58:45+00:00July 10th, 2018|Uncategorized|